1. Kliens jelentkezik a szolgáltatásra, amire maximum 24 órán belül visszajelzést kap
(Személyesen ügyfélfogadási időben, telefonon, e-mail-ben, sms-ben, videó híváson keresztül) Ügyfélfogadási időben a szolgáltató szakemberek felváltva ügyeleti beosztásban fogadják a jelzéseket. Az ügyeletet ellátó szakember feladata a kliens – klienskoordinátorral való „összekötésének” megszervezése azaz a folyamat elindítása, tájékoztatás, rehabilitációs felmérések megkezdése.
2. A klienskoordinátorral egyeztetett időpontban a kliens bemutatja az elemi rehabilitációs szolgáltatáshoz való jogosultság igazolásához szükséges papírjait. (szemészeti lelet vagy a fogyatékossági támogatásról szóló határozat vagy egyéb, a fogyatékosságot alátámasztó határozat.)
3. /A Megtörténik a szerződéskötés, ha a kliens által jelzett igényt rehabilitációs intervencióval nem lehet teljesíteni ( a szerződéskötést minden esetben a klienskoordinátor végzi)
3./B. Ha a kliens által jelzett igény rehabilitációs intervencióval megoldható, akkor az ehhez szükséges szakember egyeztet a klienssel és a szolgáltatás nyújtásának első alkalmával aláíratja a rehabilitációs intervenciós feljegyzést.
4./ A Megtörténik a Rehabilitációs Felmérés, mely pontosítja a kliens által jelzett igényeket.
A rehabilitációs felmérés átfogóan felméri a kliens elemi rehabilitációs igényeit, a pszichés állapotát és a szociális helyzetét is.
4./B Intellektuális képességzavar esetén vagy Kortikális Látássérülés esetén sérülésspecifikus felmérés és tanácsadás történik. Nevezett felmérést, minden esetben az a szakemberünk végzi, aki megfelelő végzettséggel, valamint szakmai felkészültséggel rendelkezik. (lsd szakmai terv)
5. Funkcionális Látásvizsgálat és szükség esetén Funkcionális Hallásvizsgálat (Abban az esetben, ha nem rendelkezik még egy évnél nem régebbi funkcionális vizsgálati eredménnyel és állapotába ez idő alatt változás nem történt) Nevezett felméréseket, minden esetben azok a szakembereink végzik, akik megfelelő végzettséggel szakmai felkészültséggel rendelkeznek.
6. Igényelt modulok felmérése
7. Elkészül az Egyéni Rehabilitációs Terv, melyet a kliens elfogad, és ezt aláírásával jelzi.
(tartalmazza az igénybevétel formáját, az igényelt rehabilitációs modulokat, az igénybevétel ütemezését, a modulonkénti felmérés eredményeit, a tervezett kontaktóra számokat, a modulonkénti célokat)
8. Elkezdődik a modulonkénti szolgáltatás, melyet folyamatnaplóban rögzít minden alkalommal az oktató és a kliens ezt aláírásával hitelesíti
9. Modul zárásakor elkészül a modulzáró dokumentáció, mely tartalmazza az elért eredményeket, a további javaslatokat és a felhasznált kontaktóra számot.
A modulonkénti szolgáltatásokat azok a szakembereink végzik, akik megfelelő felkészültséggel szakmai tapasztalattal rendelkeznek.
Ezt a szakmai programban részletesen ismertetjük.
10. Kliensek a modulok zárása után elégedettségi kérdőívet töltenek ki önkéntes alapon, melynek eredményeit a szolgáltatásfejlesztésbe építünk be. Ezt általánosságban a klienskoordinátor feladataként jelöltük meg.