SZOLGÁLTATÁSI REND
SIKETVAKOK ORSZÁGOS EGYESÜLETE ELEMI REHABILITÁCIÓS KÖZPONT
Működési területe: Közép Magyarországi régió
Módszertani Támogatás: Országos
Levelezési cím: 1089 Budapest, Korányi Sándor utca 30.
A szolgáltatások igénybevételének helye: 1089 Budapest, Korányi Sándor utca 30.
Telefon: +36-1-209-5829
Email: ugyfel@siketvakrehab.hu
Honlap: www.siketvakrehab.hu
Ügyfélfogadás:
Hétfő 12:00 – 16:00
Kedd 9:15 – 13:15
Szerda 12:00 – 16:00
Csütörtök 9:15 – 13:15
Péntek 9:15 – 13:15
Fenntartó
Siketvakok Országos Egyesülete
Egyesület székhelye: 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 39.
Levelezési cím: 1089 Budapest, Korányi Sándor utca 30.
Telefon: +36-1-209-5829, +36-30-482-8085
Email: info@siketvakrehab.hu
Honlap: www.siketvakrehab.hu
Képviseletre jogosult személy:
Kedves Éda ügyvezető +36-30/443-9285 kedveseda@siketvakrehab.hu
Királyhidi Dorottya szakmai vezető+36-30/482-8085 kiralyhidi.dorottya@siketvakrehab.hu
Elérhető szolgáltatási elemek és formák
- Rehabilitációs intervenció*
- Rehabilitációs felmérés
- Funkcionális látásvizsgálat /ambuláns/
- Látástréning /ambuláns/
- Funkcionális hallásvizsgálat /ambuláns/otthontanítás
- Hallástréning /ambuláns/otthontanítás
- Alternatív kommunikációs eszközök, módszerek használata /ambuláns és/vagy otthontanítás/
- Tájékozódás és közlekedés fejlesztése /ambuláns és/vagy otthontanítás/
- Mindennapos tevékenységek és életvitelt segítő eszközök tanítása,/ambuláns és/vagy otthontanítás/
- Adaptált gépírás oktatás,
- Tapintható írás-olvasás tanítás, /ambuláns és/vagy otthontanítás/
- Kommunikációs és számítástechnikai eszközök használatának tanítása /ambuláns és/vagy otthontanítás/
- Pszichológiai szolgáltatás /ambuláns/
- Esetkezelés és klienskoordináció /ambuláns és/vagy otthontanítás/
Intellektuális képességzavarral élők számára:
- Sérülés-specifikus állapotfelmérés és módszertani tanácsadás
* Rehabilitációs intervenció: Alacsonyküszöbű szolgáltatás. Alkalmi segítségnyújtás az elemi rehabilitáció eszközeivel, amely a megváltozott élethelyzethez való legszükségesebb alkalmazkodást támogatja, egyúttal lehetőség szerint megalapozza az elemi rehabilitáció további moduljaiba való bevonást. Célja a tájékoztatáson túl egy konkrét, sürgető problémára való gyors reagálás, amely valós segítséget nyújt, egyúttal növeli a szolgáltatás hatékonyságába vetett bizalmat, valamint alátámasztja a kliens pozitív változások iránti reményét. Maximum 8 kontaktóra és 2 alkalom lehet.
I. Igénybevétel menete
Szolgáltatásaink igénybevételéhez a jelentkezőnek a klienskoordinátorral kell felvennie a kapcsolatot személyesen, vagy a fent megadott elérhetőségek egyikén.
- Az első találkozásra a jelentkezőnek el kell hoznia a látás- és/vagy hallássérülését igazoló orvosi papírjait. Amennyiben részesül Fogyatékossági támogatásban, annak határozatát, vagy egyéb a fogyatékosságot igazoló dokumentumait (Vakok személyi járadéka, saját jogú családi pótlék megállapításáról szóló határozat stb…)
- A klienskoordinátor tájékoztatást ad a szolgáltatásokról, majd tisztázásra kerülnek a rehabilitációs igények.
- A megfelelő szolgáltatás kiválasztását követően az egyéni rehabilitációs szerződés megkötésre kerül sor.
- A szerződéskötést követően a megrendelt elemi rehabilitációs modulonkénti felmérésére kerül sor, melyet a klienskoordinátor koordinál a kliens és a szakemberek között.
- Az elvégzett felméréseket követően, azok alapján a szakemberek elkészítik az egyéni rehabilitációs tervet, melyet a kliens aláírásával fogad el.
A továbbiakban az igénybevevő és a szolgáltatást nyújtó szakember megbeszélése szerint, az egyéni fejlesztési terv alapján kerül sor a szolgáltatás nyújtására.
II. A megrendelések lemondásának módja, határideje
A felek kötelesek akadályoztatásukat a megbeszélt rehabilitációs szolgáltatás igénybevételének időpontja előtt legkésőbb 24 órával jelezni azt a másik fél részére, telefonon, email-en, vagy személyesen.
III. A szolgáltatás – a megrendelőnek felróható
Amennyiben az igénybevevő – neki felróható okokból –
- sorozatosan késik,
- nem megfelelő állapotban érkezik (pl. ittas, vagy nem elfogadható magatartást tanúsít),
- 3 egyeztetett időpontban indokolatlanul távol marad
az egyéni rehabilitációs szerződést a Központ felmondja, melyről írásban értesíti az igénybevevőt.
IV. Panaszjog gyakorlásának módja
Az igénybevevő a nyújtott szolgáltatásokkal, valamint a szolgáltatást nyújtó szakemberekkel kapcsolatosan észrevétellel, megjegyzéssel, panasszal élhet, melyet Királyhidi Dorottyának a Központ szakmai vezetőjének illetve Kedves Édának a Központ ügyvezetőjének egyaránt jelezhet, – előre egyeztetett időpontban – személyesen, telefonon a +3612095829 telefonszámon, vagy írásban a 1089 Budapest, Korányi Sándor utca 30. illetve az info@siketvakrehab.hu email címen.
A Központ köteles a beérkező észrevételt, panaszt kivizsgálni, és a végeredményről a klienst 8 munkanapon belül tájékoztatni.
A Szolgáltatási Rend visszavonásig érvényes.
Budapest, 2021.04.01.
Kedves Éda Királyhidi Dorottya
ügyvezető szakmai vezető