Az elemi rehabilitáció folyamatában részt vevő szociális munkás- klienskoordinátor az alábbi feladatokat látja el:
Az első találkozás során felméri a jelentkező állapotát, igényeit majd részletesen ismerteti a szolgáltatás profilját, valamint a támogatás lehetőségeit. Ezt követően lehetőség nyílik a megfelelő szolgáltatásokhoz, valamint szakemberekhez való irányításra. A szociális munkás- klienskoordinátor feladata, hogy több szolgáltatás igénybevétele esetén is, a munka összehangoltan, az ügyfél és a résztvevő szakemberek állandó informáltságának biztosításával folyjon.
Szolgáltatási elemként a szociális munka segít eligazodni az igénybe vehető ellátási formák és támogatások között, segít az ügyintézésben.
A leggyakoribb kérdések a fogyatékossági támogatáshoz, utazási kedvezményhez, megváltozott munkaképességű munkavállalók esetében pedig a komplex állapotfelméréshez és a rokkantnyugdíjat kiváltó rehabilitációs- vagy rokkantsági ellátásokhoz kötődnek.
Ezeken túlmenően természetesen bármilyen – fogyatékossági állapottól független – szociális problémával is jelentkezhetnek ügyfeleink.
A szociális segítségnyújtás feltétele a programban való részvétel.